آخرین اخبار
اتصال خیابان قدس به بهار با تکمیل مسیرگشایی فاز دوم شهید میلانی

شهردار منطقه ۴ تبریز عنوان کرد:
اتصال خیابان قدس به بهار با تکمیل مسیرگشایی فاز دوم شهید میلانی

پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی احداث رمپ اصلاحی توانیر به بلوار استاد شهریار

شهردار منطقه ۲ تبریز خبر داد:
پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی احداث رمپ اصلاحی توانیر به بلوار استاد شهریار

اجرای طرح ساماندهی و روان سازی ترافیک در ورودی شمالغرب تبریز

اجرای طرح ساماندهی و روان سازی ترافیک در ورودی شمالغرب تبریز

ناوگان اتوبوسرانی تبریز همگام با حفظ محیط زیست

ناوگان اتوبوسرانی تبریز همگام با حفظ محیط زیست

آرشیو Print RSS
 
  امروز
پنجشنبه
بهمن 1399
2
قمری:08 جمادى الثانية 1442

میلادی:21 ژانویه 2021
 
تاریخ : دوشنبه 10 آذر 1399     |     کد : 3502

تصویب لایحه دوفوریتی تامین منابع مالی جهت نوسازی و گسترش حمل ونقل عمومی

دو فوریت لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز انتشار اوراق مالی به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی بررسی شده و دو فوریت آن مورد موافقت اعضا شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، غلامحسین مسعودی ریحان به عنوان مخالف در این خصوص گفت: تصویب انتشار اوراق چند هزار میلیاردی با عجله کاربرد مناسبی ندارد و این باعث بدهکار شدن شهرداری و عملا عدم‌استفاده مناسب می‌شود.
وی افزود: امروز‌ با ۶ درصد میتوان فاینانس گرفت وقتی فاینانس وجود دارد چرا با اوراق ۲۰ درصدی شهر را بدهکار می‌کنیم

فریدون بابایی اقدم با انتقاد عدم شفافیت موضوع اظهار داشت: شورای شهر مخالف اجرای خط ۳ نیست و نباید شهرداری اینگونه القا کند که شورا مخالف اجرای خط ۳ مترو است.
وی افزود: اگر ‌نیاز است مصوبه‌ای برای خط ۳ وجود داشته باشد این مصوبه انجام‌شود .

رییس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: اعضای شورای شهر می‌گویند به جای اینکه توان را در چندین خط به کار ببریم همه توان شهرداری را در یک خط متمرکز سازیم‌تا زودتر نتیجه بگیریم.

سعید نیکو خصلت اظهار داشت: بازه‌ زمانی که از زمان شورای شهر باقی است آیا این مقدار در این دوره شورا به دست شهرداری خواهد رسید یا خیر.
عبداله تقی‌پور نیز در این خصوص گفت: لایحه دو قسمت است که شهرداری ۱۸۰ میلیارد تومان از بانک شهر وام دریافت می‌کند‌ اما در قسمت اول ۱۲۰۰ میلیارد تومان و در قسمت دوم ۱۰۰۰ میلیارد تومان موافقت می‌شود. امروز معلوم نیست آیا دولت مقدار تصویب شده را تامین می‌کند یا خیر. باید دید شهر‌های دیگر در این زمنیه چه اقداماتی کرده‌اند.

غلامحسین مسعودی ریحان در این خصوص تاکید کرد: با انتشار اوراق مشارکت شهر را بدهکار می‌کنیم و معلوم نیست چه دستاوردی برای شهر خواهد داشت.
وی افزود: امروز با وضعیت تورم در کشور نباید بودجه را در حساب نگهداشت و باید بودجه را هزینه کرد تا ارزش پول کم نشود.

شکور اکبرنژاد گفت: دریافت اوراق مشارکت امروز اگر به درستی هزینه شود یک فرصت است.
محرم محمدزاده در این خصوص گفت: امروز وقت آن نیست که به فکر فاینانس باشیم و فرصتی برای این کار نداریم.
وی با اشاره به اینکه در ایران از فاینانس به درستی استفاده نشده است اظهار داشت: چون قسمتی از این وام ها را دولت پرداخت می‌کند امروز به صرفه است.
محمد زاده تاکید کرد: با دریافت این وام ها موافقیم اما برای استفاده از این وام ها نیز باید برنامه‌داشته باشیم.

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز در خصوص تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای نوسازی و گسترش حمل و نقل عمومی جهت انتشار اوراق مشارکت ۲۲ هزار میلیارد ریال با سود تایید شده بانک مرکزی تصویب شد.

سعید نیکو خصلت دبیر شورای اسلامی شهر تبریز در حاشیه این جلسه با اشاره به یک تحقیق انجام گرفنه در کشور ایتالیا در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر حمل و نقل عمومی در آینده گفت: در تحقیق انجام شده پیشبینی شده است که سفرهای مردم بعد از کرونا از اتوبوس و تراموا کاهش یافته و ۲۵ درصد استفاده قبل از شیوع کرونا خواهد بود.
وی ادامه داد: بر اساس این تحقیق میزان استفاده از قطار شهری نیز  ۵۰ درصد کاهش می یابد.

دبیر شورای اسلامی شهر افزود: ۲ سناریو در این خصوص مطرح شده است که اولین سناریو این است که مردم به سمت استفاده از خودروی شخصی حرکت خواهند کرد و این امر تاثیر بسیاری در آلودگی هوا، شرایط اقلیمی، کاهش طول عمر  و  افزایش تصادفات داشته و ۱۵ میلیارد یور  برای این کشور هزینه بر خواهد بود. 

وی ادامه داد: مدل دوم دوچرخه سواری است که در این مدل  ۳۵ درصد مردم به حمل و نقل عمومی وفادار باقی مانده و برخی نیز برای مسافت های زیر ۵ کیلومتر از دوچرخه و پیاده راه و سفر های ۱۰ کیلومتری از دوچرخه برقی استفاده خواهند کرد.

نیکو خصلت گفت:  این عمل موجب افزایش تندرستی و سلامت مردم بوده و ۲۰ میلیارد یورو برای دولت ایتالیا درآمدزایی خواهد داشت.

 
 


PDF چاپ چاپ