آخرین اخبار
خبر

خبر

بررسی راهکارهای کاهش تصادفات درون شهری در شهرداری منطقه 6

بررسی راهکارهای کاهش تصادفات درون شهری در شهرداری منطقه 6

طرح «من چگونه رانندگی می‌کنم» در اتوبوسرانی تبریز

با هدف تشویق رانندگان به رعایت مقررات و رانندگی با سرعت مطمئنه برگزار می‌شود
طرح «من چگونه رانندگی می‌کنم» در اتوبوسرانی تبریز

داشتن نگرش جامع بر برنامه‌ریزی سیستم حمل‌ونقل بار،  نیازمند مطالعه دقیق و عمیق وضعیت موجود جابجایی کالا در شبکه معابر  می باشد

مکانی مدیر مطالعات معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز:
داشتن نگرش جامع بر برنامه‌ریزی سیستم حمل‌ونقل بار، نیازمند مطالعه دقیق و عمیق وضعیت موجود جابجایی ک ...

آرشیو Print RSS
 
  امروز
دوشنبه
آبان 1399
5
قمری:09 ربيع الأول 1442

میلادی:26 اکتبر 2020
 
تاریخ : سه شنبه 13 خرداد 1399     |     کد : 3296

رحمتی در نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ‌و نقل استان مطرح کرد :

خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای به مراتب سنگین‌تر از خسارات بیماری کروناست

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، با بیان اینکه طراحی سیستمی که تکمیل‌کننده خط مترو و بی‌آرتی تبریز باشد ضروری است، افزود: با توجه به اینکه زودبازده بودن طرح ایجاد خط ریلی تراموا، این طرح به عنوان تکمیل‌کننده خط مترو انتخاب شده و توافقات اولیه آن نیز انجام شده است.
 
وی با تأکید بر پیگیری اجرای این طرح، گفت: مطالعات رفع هم‌پوشانی بین خطوط مترو، بی‌آرتی و تراموا انجام شده و متناسب با چشم‌انداز آینده، نقاط مبدأ و مقصد خطوط بی‌آرتی و تراموا به صورت دقیق مشخص شود.
 
گفتنی است با اجرای خط ریلی تراموا، امکان پوشش مسافری مناسب‌تر با خط یک مترو و تکمیل کریدورهای ریلی تبریز فراهم شده و با لحاظ اصول پدافند غیرعامل، خطوط ریلی شهری در سه نقطه به خط راه‌آهن سراسری متصل می‌شود.
 
پوشش جمعیت حومه و محلات غرب تبریز، هماهنگی با محیط زیست، ارتقای زیبایی بصری شهری و کاهش هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری از ویژگی‌های این طرح به شمار می‌رود.

 
در این جلسه همچنین برنامه جامع کاهش تصادفات درون‌شهری استان که شامل شرح وظایف دستگاه‌های مسئول درخصوص بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی در داخل شهرهای استان است به تصویب رسید.
 
بررسی طرح معماری Sky Way بر روی رودخانه مهرانه‌رود از دیگر موضوعات این جلسه بود که بر اساس آن مقرر شد ضمن رعایت استانداردهای دسترسی در مسیر طراحی شده و استفاده بهینه از بستر رودخانه، شهرداری و شورای شهر تبریز درخصوص تأمین منابع مالی پروژه اقدام کنند.
 
در این جلسه همچنین طرح تقاطع غیرهمسطح ارتش و مسیر گردشگری دوکمال در شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
جواد رحمتی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ‌و نقل استان، افزود: خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای به مراتب سنگین‌تر از خسارات بیماری کروناست، اما احساس می‌شود که حساسیت این موضوع به اندازه کرونا به جامعه منتقل نشده است.
 

وی با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای استان در سال جاری، مداخلات و فعالیت‌های صورت گرفته را در این زمینه موثر دانست و گفت: علت‌های وقوع تصادفات باید بررسی شده و میزان اثرگذار هر یک از آنها مشخص شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید با تحلیل عوامل تصادفات انجام شود و هرچه تأثیر یک عامل بیشتر باشد سرمایه‌گذاری و هزینه برای کاهش تأثیر آن در اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بر روی عامل انسانی به مراتب کم‌هزینه‌تر است، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی رفتارهای صحیح ترافیکی بیشترین تأثیر را در پیشگیری از وقوع تصادفات دارد و این مسأله باید جدی گرفته شود.

وی درخصوص برنامه عملیاتی کاهش تصادفات استان نیز گفت: این برنامه باید به صورت کمی و قابل ارزیابی تهیه شود تا بتوان در زمان تعیین‌شده به اهداف مورد نظر دست یافت.

رحمتی همچنین با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی و همزمانی آن با شرایط خاص کرونا، گفت: دستگاه‌های مسئول باید تمهیدات لازم برای مدیریت این سفرها را از نظر پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آمادگی برای رویارویی با حوادث احتمالی اتخاذ کنند.

 


PDF چاپ چاپ