آخرین اخبار
خبر

خبر

بررسی راهکارهای کاهش تصادفات درون شهری در شهرداری منطقه 6

بررسی راهکارهای کاهش تصادفات درون شهری در شهرداری منطقه 6

طرح «من چگونه رانندگی می‌کنم» در اتوبوسرانی تبریز

با هدف تشویق رانندگان به رعایت مقررات و رانندگی با سرعت مطمئنه برگزار می‌شود
طرح «من چگونه رانندگی می‌کنم» در اتوبوسرانی تبریز

داشتن نگرش جامع بر برنامه‌ریزی سیستم حمل‌ونقل بار،  نیازمند مطالعه دقیق و عمیق وضعیت موجود جابجایی کالا در شبکه معابر  می باشد

مکانی مدیر مطالعات معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز:
داشتن نگرش جامع بر برنامه‌ریزی سیستم حمل‌ونقل بار، نیازمند مطالعه دقیق و عمیق وضعیت موجود جابجایی ک ...

آرشیو Print RSS
 
  امروز
دوشنبه
آبان 1399
5
قمری:09 ربيع الأول 1442

میلادی:26 اکتبر 2020
 
تاریخ : يکشنبه 11 خرداد 1399     |     کد : 3290

بسته‌های تشویقی برای نوسازی ناوگان حمل ونقل بار تبریز ارائه می‌شود/ مطالعات آماری در خصوص حمل ونقل بار در اولویت قرار گیرد

رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: جهت نوسازی ناوگان حمل ونقل بار درون شهری تبریز باید برخی بسته‌های تشویقی را برای رانندگان در نظر بگیریم.

 
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز عبداله‌ تقی‌پور در بازدید اعضای کمیسیون‌ عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز از سازمان مدیریت حمل ونقل بار و ترافیک شهرداری تبریز گفت: با توجه به شناختی که از مدیریت سازمان حمل ونقل بار داریم باید شاهد برخی تحول ها در تبریز باشیم.
وی با بیان اینکه شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری دچار روزمرگی شده گفت: باید اقداماتی که درشان تبریز است انجام گیرد و در همین راستا از پیشنهادات سازمان حمل و نقل بار استقبال می‌کنیم.
رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک با اشاره به قرار گیری بازار تاریخی تبریز در حوزه مرکزی شهر گفت: عمده حمل ونقل بار به این محدوده از طریق خودرو‌های باربری و موتور سیکلت است که موتور سیکلت‌ها خود آلایندگی بالایی دارند و می‌توان با کار کارشناسی این موتور‌ها را با موتور‌های برقی جایگزین کرد.
تقی‌پور با بیان اینکه می‌توانیم پیک‌های موتوری‌ فعال در هسته مرکزی را با ارائه تسهیلات به سمت موتور‌های برقی سوق دهیم گفت: این کار موجب کاهش بسیار زیاد آلایندگی در محدوده مرکز شهرخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و شاهد تردد ناوگان فرسوده در شهر باشیم گفت: نمی‌توان تنها با تسهیلات دولتی نسبت به به‌روز رسانی ناوگان اقدام کنیم، سازمان حمل بار با ارائه پیشنهاداتی  کمک کند تا درخصوص نوسازی ناوگان حمل ونقل بار برخی بسته های تشویقی همانند بسته‌های تشویقی برای نوسازی تاکسی ها برای ناوگان حمل ونقل بار تبریز نیز ارائه شود.
عبداله تقی‌پور با بیان اینکه باید نقاطی در هسته مرکزی شهر برای بار‌اندازی در نظر گرفته شود گفت: این بارانداز ها در ساعت های مصوب می‌توانند به اصناف خدمات ارائه دهند.
وی با بیان اینکه سازمان حمل ونقل بار بسته‌ای برای راه اندازی پیک موتوری برقی در مرکز شهر تدوین کند تا شهرداری و شورای شهر نیز این موضوع را به تصویب برساند.

محرم محمدزاده نائب رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک نیز با بیان اینکه می‌توان با اعمال برخی محدودیت‌ها و اجرای برخی قوانین از ایجاد ترافیک در بخش‌های تجاری شهر جلوگیری کنیم .

فاضل نادری مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه این سازمان یکی از سازمان‌های نوپا‌ در شهرداری تبریز است گفت: مدیریت حمل بار یکی از زمینه‌های مورد توجه شهرداری است و با تمام توان نسبت به مدیریت آن اقدام می‌کنیم.
وی با بیان اینکه وجود آمار یکی از اولویت‌های فعالیت هر سازمان است گفت: متاسفانه در حوزه آمار حمل بار در تبریز با مشکل روبرو هستیم که برخی مطالعات آماری را در این زمینه در نظر گرفته‌ایم.
وی با اشاره به فعالیت ۴ گشت ویژه رصد ناوگان حمل ونقل بار گفت: گشت‌های سازمان به صورت ارشادی و با نوشتن جریمه آنها را به اخذ پروانه حمل بار تشویق می‌کنند.
نادری با اشاره به لزوم اخذ پروانه در خودرو‌های دیزلی گفت: اگر این خودرو ها پروانه نداشته باشند سوخت‌ بیش از ۱۰۰ لیتر به آنها اختصاص داده نمی‌شود در زمینه خودرو‌های بنزین نیز برخی تسهیلات و تشویقات برای آنها درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به قانون جریمه جدید گفت: براساس کد جریمه جدید دولت خودر‌های باری در صورت نداشتن پروانه جریمه خواهند شد.
مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار شهرداری تبریز با اشاره به توقف نوسازی خودرو‌های باری گفت: نه تنها خودروسازان خودرو برای ارائه ندارند بلکه دولت نیز وامی برای کمک به نوسازی ناوگان حمل ونقل ندارد.


PDF چاپ چاپ