آخرین اخبار
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر تبریز دار فانی را وداع گفت

انا لله و انا الیه الراجعون
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر تبریز دار فانی را وداع گفت

برگزاری مسابقات ورزشی در سه رشته به مناسبت روز ملی حمل و نقل

یوسفی خبر داد؛
برگزاری مسابقات ورزشی در سه رشته به مناسبت روز ملی حمل و نقل

گزارش تصویری

نشست مشترک معاونتهای عمران و حمل و نقل برگزار شد
گزارش تصویری

کمترین بدهی مالی را به اشخاص حقیقی و حقوقی داریم

موسایی در کمیته مشترک معاونتهای حمل و نقل و عمران شهرداری تبریز؛
کمترین بدهی مالی را به اشخاص حقیقی و حقوقی داریم

آرشیو Print RSS
 
  امروز
شنبه
آذر 1398
23
قمری:17 ربيع الثاني 1441

میلادی:14 دسامبر 2019
 
تاریخ : چهارشنبه 22 آبان 1398     |     کد : 3052

در جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک مطرح شد؛

بررسی وضعیت پیاده راه ارک و مطالبات ساکنین مسکونی و تجاری این منطقه

جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک با موضوع بررسی وضعیت پیاده راه ارک و مطالبات ساکنین مسکونی و تجاری در این منطقه برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری  تبریزنائب رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک در ابتدای جلسه با اشاره به نحوه تغییر کاربری خیابان ارک به پیاده راه ارک گفت: بر اساس بررسی ها و مطالعات صورت گرفته سال گذشته مسیر تملک شده برای ساخت خیابان ارک، ب پیاده راه ارک تبدیل شد.
فریدون بابایی اقدم گفت: به موجب ساخت این پیاده راه برخی از اهالی و کسبه از وضعیت وجود اظهار نارضایتی کرده و مطالبه خود را مبنی بر تغییر این پیاده راه به خیابان را اعلام کردند.
وی با بیان اینکه این طرح با شتابزدگی و بدون کار کارشناسی اجرا شده است تصریح کرد: ساخت پیاده راه یکی از پارامترهای اصلی توسعه در شهرها است  اما بررسی و مطالعه قبل از اجرای هر طرحی مانع از دوباره کاری و اعتراضات اهالی خواهد شد.
نائب رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک ادامه داد: شتابزدگی در اجرای پروژه ها توسط شهرداری تبریز در برخی موارد موجب شده تا شیرینی اجرای طرح ب تلخی بدل شده و در نتیجه شهرداری تبریز متضرر باشد.
رئیس پلیس راهور شهرستان تبریزنیز در ادامه با بیان اینکه این طرح ایردات بسیاری دارد گفت: عدم تعیین محل جایگزین برای پارکینگ، مخالف اهالی محل، کاربری نامتناسب با پیاده راه، عدم دسترسی به خیابان فردوسی و.. از ایرادات این طرح اتو
سرهنگ آبراهه اضافه کرد: تغییر کاربری این مسیر به پیاده راه مورد موافقت پلیس راهور شهرستان نبوده و ایرادات وارده توسط اهالی پیش از این نیز قابل تصور بوده است.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به اینکه تمامی پروژه های اجرا شده توسط شهرداری تبریز به منظور تامین رضایت شهروندان است گفت: ین طرح نیز در جهت رفاه حال شهروندان اجرایی شده و در صورت نارضایتی آنها در ادام اجرای آن تجدید نظر خواهد شد.
شهرام دبیری اضافه کرد: در نهایت قصد داریم تا موضوع با تامین رضایت نسبی و توجه به مراحل قانونی حل و فصل شود.
همچنین در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک گفت: اجرای این پروژه یک تصمیم جمعی است و اگر اشتباهی در آن شکل گرفته باشد باید جبران شود.
مهدی یوسفی عنوان کرد: پیاده راه سازی در دنیا در کنار مراکز دیدنی بسیار مرسوم بده و این موضوع کع پیاده راه ارک موضوعیت ندارد سخن بیراهی است.
وی ادامه داد: مخالفت در اجرای طرح از طرف برخی از افراد موضوع اجتناب ناپذیری است اما اشکالات وارده به این طرح قطعا قابل حل است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین اجرای طرح های عمرانی همچون احداث پیاده راه وتوسعه فضاهاي پیاده در سطح شهرها را به رسمیت شناختن و اولویت قائل شدن براي عابرین پیاده دانست و گفت: اما موضوع اصلی و اساسی این است که آیا مسیر انتخاب شده پتانسیل کافی برای این امر را داراست.
سونیا اندیش اضافه کرد: شرایط فیزیکی، اقتصادی و فرهنگی در هر کشور و در ابعاد کوچکتر در هر شهری متفاوت است.
اندیش تاکید کرد: هرچند ساخت پیاده راه و اختصاص فضای بیشتر و مناسب تر برای عابران یکی از محرکهای توسعه محلی و منطقه ای است اما این جریان زمانی بازدهی مناسب را خواهد داشت که تمام جوانب مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.
وی وجود امکانات کافی برای سفرهای درون شهری، حمل و نقل عمومی سریع و آسان، ایجاد محل های مناسب برای پارک خودرو و.. از جمله ی این جوانب دانست.
نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اشاره به اینکه تمامی اقدامات برای ایجاد رفاه و رضایت در میان شهروندان صورت میگیرد گفت: در صورتیکه مشکلات موجود در ساخت ای پیاده راه بر معیشت ساکنین این منطقه تاثیر منفی داشته باشد، اصلاح این طرح امری گریز ناپذیر است.
سونیا اندیش با بیان اینکه مصوبات شورای اسلامی شهر تبریز وحی منزل نیست ادامه داد: ایرادات وارده به این طرح باید بصورت کاملا دقیق بررسی شده و در صورتیکه امکانی برای رفع آنها وجود نداشته باشد باید منافع شهروندان در اولویت قرار گیرد.
در پایان بر اساس رای اعضا این کمیسیون مقرر شد در جهت اجتناب از شتابزدگی در اتخاذ تصمیم غیر فنی با بررسی مجدد طرح پیاده راه در خیابان ارک تدابیر ترافیکی و تبعات اجتماعی مد نظر قرار گرفته و طی دو هفته آینده نتیجه این بررسی به کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک ارائه شود.


 


روابط عمومی معاونت حمل و نقل