آخرین اخبار
بررسی 14 پروژه حملی و نقلی با اولویت تقاطع غیر همسطح در بودجه

یوسفی خبرداد؛
بررسی 14 پروژه حملی و نقلی با اولویت تقاطع غیر همسطح در بودجه

بررسی وضعیت پیاده راه ارک و مطالبات ساکنین مسکونی و تجاری این منطقه

در جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک مطرح شد؛
بررسی وضعیت پیاده راه ارک و مطالبات ساکنین مسکونی و تجاری این منطقه

گزارش تصویری ؛

گزارش تصویری ؛

عملکرد شهرداری تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی بررسی شد

در جلسه فوق‌العاده شورای شهر تبریز؛
عملکرد شهرداری تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی بررسی شد

آرشیو Print RSS
 
  امروز
پنجشنبه
آبان 1398
23
قمری:17 ربيع الأول 1441

میلادی:14 نوامبر 2019
 
تاریخ : پنجشنبه 16 آبان 1398     |     کد : 3042

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه خبر داد

سوت قطار در ایستگاه نور (ایستگاه پایانی خط یک) به صدا در آمد

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از به صدا درآمدن سوت قطار در ایستگاه نور ( ایستگاه ۱۸ و پایانی خط یک قطار شهری تبریز) خبر داد

 

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز ، مصطفی مولوی در آیین تجلیل از تلاشگران مترو اظهار کرد: با تلاش بی‌وقفه تمامی پرسنل سازمان قطار شهری تبریز و حومه و پیمانکاران و مشاوران مشغول در خط ۱ ، روز گذشته ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۸، به همراه پرسنل این مجموعه و مدیران شرکت بهره برداری از ایستگاه ۱۱ سوار قطار شدیم و با طی مسیر و توقف در ایستگاه های ۱۲ تا ۱۸ بدون هیچگونه ایرادی قطار به ایستگاه پایانی خط یک رسید.
وی ادامه داد: با همراهی جمع مستان و عاشقان خدمت سوت قطار را به صدا درآورده ایم و به صورت عملی صدای صوت قطار و مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل در فضای دپوی لاله در هم آمیخت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به اشتغال ۱۳۲۸ نفر در پروژه خط ۱ و ۲ قطار شهری گفت: همان طور که می دانید صنعت مترو و کارگاه های اجرایی آن همچون بنگاه اقتصادی و دانشگاه است به طوری که در حال حاضر تعداد شاغلین در خط ۱ و ۲ قطار شهری هزار و سیصد و بیست و هشت نفر است.
مولوی با تاکید بر ضرورت ارتباط دوسویه سازمان قطار شهری و دانشگاه‌ها گفت: در طول یک و نیم سال گذشته به طور متوسط ماهانه دو گروه از دانشجویان از کارگاه‌های قطار شهری بازدید داشتند.
وی خاطرنشان‌کرد: صنعت مترو در کشور ما صنعتی نوپا و جدید است و امروز از نظر ابنیه و مسیر تقریباً به خارج وابستگی نداریم اما در بقیه سیستم های مترو از جمله ناوگان، تجهیزات و ... باید تلاش کنیم تا وابستگی به خارج را به حداقل برسانیم.
مولوی با تاکید بر ضرورت بهینه سازی ایستگاه ها گفت: از تمامی پیمانکاران و مشاوران خواهش داریم تا از کپی‌کاری خودداری کنند، متاسفانه در بحث معماری ایستگاه‌ها تاریخ و تمدن شهر کهن مورد غفلت قرار گرفته است و میتوانیم هر ایستگاه را به موزه تبدیل کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مهندسی ارزش و استفاده از فناوری های جدید در فرایند اجرا گفت: با تغیبر روش اجرا در ایستگاه ۱۶ کاهش ۱۰ میلیاردی و در ایستگاه ۱۵ نیز با حذف یک سازه کاهش ۲۰ میلیاردی را در هزینه ها داشتیم و این روند می تواند ادامه دار باشد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به آخرین وضعیت خطوط یک، دو و سه گفت: در مرداد ماه ۱۳۹۷ ایستگاه های ۱۲،۱۳ ، ۱۵ و۱۶ به مناقصه گذاشته شد و امروز ایستگاه ۱۲ آماده بهره برداری بوده و در ایستگاه های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خاکبرداری انجام شده و با اتمام سقف اول آماده عبور قطار است. در ایستگاه ۱۶ تمامی عملیات به جز ورودی ضلع جنوبی به اتمام رسیده و ایستگاه ۱۷ و ۱۸ تکمیل است.
وی ادامه داد:عملیات ریل گذاری از ایستگاه ۱۱ تا ۱۸ در این مدت به اتمام رسیده و تنها در بخشی از دپو ریل گذری ادامه دارد که این موضوع مشکلی برای رسیدن قطار به دپو نبوده و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به رفع برخی از نواقصات فاز ۱ و ۲ خط یک قطار شهری در طول یک و نیم سال گذشته گفت: از ایستگاه ۱ تا ۶ پله برقی، آسانسور و سیستم های مخابراتی که شامل ۱۵ آیتم است نواقصاتی داشت که در این مدت تکمیل شد و در ایستگاه های ۷و ۸ آسانسور و پله برقی نداریم و ایستگاه ۹ و۱۰ اگر‌پله برقی و آسانسور خرید کنیم با عملیات عمرانی صورت گرفته این ایستگاه ها نیز قابل بهره برداری است، در ایستگاه ۱۱ سقف کار نشده بود و در حال حاضر سقف ریزی در حال انجام است.
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه همچنین از ادامه عملیات حفاری در خط ۲ خبر داد و گفت: حفاری در این خط از طرف شرق ۴۶۵ متر و از طرف غرب ۶۸۶۷ انجام شده است و همچنان عملیات عمرانی با وجود برخی مشکلات مالی ادامه دارد و تلاش میکنیم اوراق این خط نیز در کمترین زمان ممکن محقق شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از تلاش های صورت گرفته برای کسب مجوزهای مورد نیاز ماده ۲۳ خط ۳ نیز خبر داد و گفت : باقول مساعد دکتر نوبخت پیگیری‌های این موضوع در دست اقدام است و امیدواریم این پروژه امسال ردیف بودجه قرار گیرد.مولوی ادامه داد: با مطالعات صورت گرفته و بازبینی و مهندسی ارزش صورت گرفته طول خط ۳ از ۱۵.۴ کیلومتر به ۹.۸ کیلومتر کاهش یافت و این تغییرات میلیاردها ریال صرفه جویی را در پی خواهد داشت و در عین حال افزایش مسافرگیری در مسیر را نیز شاهد خواهیم بود و با تبادل سه خط در میدان‌کهن صرفه جویی ۲۴۰۰ میلیارد تومانی را پیش بینی کرده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به فلسفه برگزاری این آیین گفت: معمولاً اینگونه جلسات برای افتتاح و اختتامیه ها و یا برای هماهنگی برگزار می شود اما این جلسه صرفاً برای تقدیر و تشکر از شما بزرگواران بلند همت که فراتر از تعهد و توان در اجرای پروژه مترو نقش‌آفرین بو
دید برگزار می شود و به رسم ادب بر خود واجب میدانم قدرشناسی و قدردانی خود را در قبال تحمل زحمات اجرایی و مالی به شما مهندسین کارگران ، مدیران عامل و کارکنام شرکت های مشاور و پیمانکاران اعلام دارم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه ضمن تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مدیران عامل تمامی سازمان های مرتبط گفت: تقدیر ویژه داریم از جناب آقای استاندار که حتی قبل از قبول مسئولیت استانداری به مترو تشریف آورده و پیگیر بودند و آقای دکتر رحمتی معاون محترم عمرانی که حتی در جلساتی تهران نیز ما را همراهی کرده و با تمام توان تحقق اهداف مترو را در برنامه‌های عمرانی قرار دادند و تقدیر ویژه از شهردار کلانشهر تبریز آقای شهین باهر که در این مدت از حمایت‌های مادی و معنوی دریغ نکردند و آقای دبیری رییس شورای اسلامی و آقای اشرف نیا رییس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی و تمامی شهرداران مناطق و دیگر مدیران مربوطه و مهمتر از همه سپاس گزار مردم تبریز هستیم که در این مدت تمام مشکلات را تحمل کردند و امیدواریم بیش از این خدمت رسان این عزیزان باشیم.


روابط عمومی معاونت حمل و نقل